אנשים עם מוגבלויות בהייטק

ג'ואל אלון על אנשים עם מוגבלויות בתעשיית ההייטק

ZOG-Assistec אשר נוסדה על ידי ג’ואל אלון ושותפים, הינה חממה טכנולוגית לפיתוח וייצור פתרונות טכנולוגיים לאנשים עם מוגבלויות. עם זאת, שווה לדעת כי אנשים עם מוגבלויות רבים משתלבים בתעשיית ההייטק בעצמם, וחלקם אף תורמים לשוויון לאנשים עם מוגבלויות באשר הם.

 

כידוע, קיים חשש בחברות לגייס אנשים בעלי מוגבלויות, בעיקר כאלו המצויים על הרצף או עם הפרעות התנהגותיות שונות (האם עובדים אחרים יירתעו מהם? האם יפגעו בתוצר? למה חברה למטרת רווח בכלל “צריכה את הכאב ראש הזה?”). עם זאת, כיום נראה שלחברות הייטק רבות ישנה יותר מודעות לנושא.

 

אתר “אנשים ומחשבים” סקר כיצד זה מרגיש להיות אדם עם מוגבלויות בתעשיית ההייטק? העדויות במאמר מעוררות השראה. אחד מן העובדים שרואיינו לכתבה למשל, סובל מתסמונת טורט, המתבטאת בטיקים אי-רצוניים, אובססיה כפייתית והפרעת קשב. אותו עובד מספר כי הוא זוכה, בסופו של יום, להבנה וליחס שוויוני. המסר שהוא ביקש להעביר, הוא ש: “חשוב וכדאי לתת הזדמנות לאנשים בעלי מוגבלויות להפוך לאנשים עובדים ויצרניים, שתורמים גם למשק וגם לעצמם”.

עובד נוסף שרואיין לכתבה, הלוקה בשיתוק-מוחין, סיפר כי למרות שהוא עצמו אינו סובל מחוסר שוויון בצוות העבודה שלו, הוא סבור כי אכן ישנה אפליה בהייטק כלפי אנשים עם מוגבלויות. יתרה מכך, החברות עצמן לא פעם אינן מקיימות את דרישת הנגישות המחויבת בחוק כמו חניה לנכים, שירותי נכים, מעלית וכדומה. לדבריו, אנשים עם מוגבלויות אף חוששים לגשת לראיונות בחברות כאלה, מחשש שהם יידחו שלא בצדק.

בזוג אסיסטק, אשר מנהל ג’ואל אלון, מנסים לייצר פתרונות טכנולוגיים לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה, בין אם אילו מוגבלויות קוגניטיביות ובין אם מוגבלויות פיזיות. חשוב לציין כי אחד המייסדים יחד עם ג'ואל אלון, מרותק לכסא גלגלים.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *